González, que siempres echa la culpa a otros de los problemes del asturianu eludiendo la so responsabilidá directa" lang="es">

La Conseyería d’Educación recortará el 75% de les hores de Llingua Asturiana en Bachilleratu

Publicada por Redacción Búscolu el 18/03/2015 11:00:41

La organización ve nesta decisión la verdadera cara de la Conseyera Ana González, que siempres echa la culpa a otros de los problemes del asturianu eludiendo la so responsabilidá directa

Iniciativa pol Asturianu denuncia la situación que-y espera a l’asignatura de Llingua Asturiana en Bachilleratu de confirmase los planes de la Conseyera d’Educación del Gobiernu d’Asturies, Ana González, y que pudieron sabese estos díes pol borrador del currículu unviáu a los centros educativos asturianos. Un borrador nel que la Conseyera González vuelve a usar la LOMCE pa escudase y atacar a la llingua asturiana, recortando 3 de les 4 hores selmanales que tien l’asignatura optativa. 


Pa Iniciativa pol Asturianu esta decisión ye llamentable y un ataque directu al nivel educativu nel que l’asignatura tien una situación más feble, pues ye en Bachilleratu onde hai un menor porcentaxe de matriculación, frutu de les polítiques d’Educación n’Asturies, qu’eviten que l’asignatura pueda ser materia evaluable na PAU, faciendo que munchos alumnos prefiera optar por otres materies que sí-yos puntúen p’acceder a places universitaries.


Esiximos a la Conseyera que retira de manera inmediata esti borrador de currículu y que dexe a l’asignatura de Llingua Asturiana pelo menos nes mesmes condiciones (yá negatives) que tenía hasta agora en Bachilleratu.


De nuevo l’asignatura tendrá que competir con otres llingües estranxeres y con Relixón, nuna situación inxusta y absurda. 


La Conseyera dicía va poco tar esforzándose por consiguir la especialidá docente pal profesoráu d’asturianu. Agora vemos cuáles son les sos verdaderes intenciones.


Esta situación vienen denunciándola organismos internacionales como’l Conseyu d’Europa o la UNESCO y ye la que ta llevando a la llingua asturiana a la marxinalidá y la desapaición y por ello, dende Iniciativa pol Asturianu esiximos a la Conseyera Ana González que dea esplicaciones y nun recorte todavía más la presencia del asturianu en Bachilleratu, pa lo que-y fadremos llegar un entruga que s’entregará nel Rexistru del Gobiernu d’Asturies.

¿Quiéres comentar? Identifícate o Registrate

También en El Búscolu