Carlos Rubiera vuelve a dicir non a la propuesta d’Iniciativa pol Asturianu de comprometese a usar l’asturianu con normalidá nes actividaes de la so Conceyalía

Publicada por Redacción Búscolu el 13/02/2015 12:38:16

La propuesta “compromisu de billingüismu” presentada nel Conseyu Asesor de la Llingua que nun suponía nin un euru d’inversión y ayudaría na normalización del asturianu, apoyáronla otres entidaes

Esti martes pasáu celebróse una nueva convocatoria del Conseyu Asesor de la Llingua Asturiana del Conceyu de Xixón. El representante d’Iniciativa pol Asturianu nesti muérganu, Inaciu Galán, presentó una nueva propuesta cola que pidieron al conceyal Rubiera qu’adoptara un compromisu de billingüismu pol que tolos materiales asoleyaos pol so departamentu apaecieren nes dos llingües, castellán y asturianu. Rubiera volvió a dicir non a esta propuesta.

Dende Iniciativa pol Asturianu llamentamos la postura de Rubiera, que pese a tener una trayectoria destacada en defensa de la llingua asturiana nel pasáu, nestos cuatro años nun dio un solu pasu na normalización de la llingua asturiana, siguiendo namás coles más qu’insuficientes acciones de promoción yá establecíes n’anteriores mandatos.

La propuesta d’Iniciativa pol Asturianu, a la que dieron el so sofitu cola so firma los representantes d’otres entidaes nel Conseyu Asesor, Berto Peña, presidente de l’asociación cultural L’Arribada, y Montse Blanco, represenantes de Reciella, families pol asturianu, nun supondría nin un euru de gastu estraordinariu pa la Conceyalía d’Educación, Cultura, Festexos y Universidá Popular, yá que, como se recuerda nel documentu “los materiales asoleyaos, impresos nuna llingua o dos, salvo que mos indique lo contrario’l Sr. Rubiera, tienen el mesmu preciu” y la torna d’estos materiales puede asumila la Oficina de Normalización Llingüística cola que cunta la Conceyalía.

La propuesta refugada pol conceyal Rubiera ta dientro del marcu llegal y respuende al mandatu de les Ordenances Municipales de Normalización Llingüística de Xixón aprobaes pol plenu nel añu 2008 y ensin llevar alantre dende entós, “namás ye preciso tener la voluntá política de facelo y nun queremos pensar que nun la tien”, recordó’l representante d’Iniciativa pol Asturianu a lo llargo de la so intervención.

Iniciativa pol Asturianu dio tamién el so sofitu a la propuesta fecha nel Conseyu pa que se-y pida al plenu del Conceyu de Xixón qu’emita una declaración institucional que solicite a la Conseyería d’Educación d’Asturies y tamién al Ministeriu d’Educación qu’acaben por solucionar esta reclamación hestórica. Agora falta conocer si los grupos políticos presentes nel plenu (PSOE, FORO, PP ya IX) sofiten esta iniciativa, yá que ye necesariu’l consensu pa poder sacala alantre.

¿Quiéres comentar? Identifícate o Registrate

También en El Búscolu

Ciudadanos Asturias - Ciudadanos considera que el alcalde debe exigir al ministro de Fomento compromisos concretos con Oviedo, como las obras del Acceso Norte o la ampliación de Nicolás Soria
14/11/2018 10:05:01
Ciudadanos(Cs) Oviedo considera que el alcalde debería ser capaz de aprovechar la visita mañana del ministro de Fomento para exigir al ministro compromisos de inversión para Oviedo, como parece que va a hacer en Gijón y Avilés. Ciudadanos señala que el alcalde Wenceslao López, del mismo partido que el ministro Ábalos, debería ser capaz de obtener del titular de fomento un compromiso firme con el proyecto del Acceso Norte, que no es otro que se pongan en marcha las obras de la ronda una vez esté entregado el proyecto, cuando finalice el plazo del estudio informativo. Ciudadanos recuerda que también hay deberes pendientes, como la tantas veces olvidada ampliación del puente de Nicolás Soria en el barrio de Ciudad Naranco. La formación naranja espera que el ministro de Fomento se acuerde de esas obras pendientes y no pase por aquí sin ninguna noticia positiva para la capital de la comunidad autónoma como ya ocurrió cuando estuvo en Oviedo el presidente del Gobierno, Pedro Sánchez. Ciudadanos espera que pueda haber compromisos concretos con la futura obra del Acceso Norte ya que es vital para acabar con los atascos que siguen sufriendo a diario los vecinos de La Florida, Ciudad Naranco, Las Campas y Vallobín. Eso a pesar de la total discrepancia que el ministro va a percibir por parte del tripartito con respecto a esta obra, dado que tanto Somos como IU ya han dicho que no quieren esta solución que acometería el Ministerio, sino dos salidas que acometería el propio Ayuntamiento que en opinión de Ciudadanos se quedarán muy cortas como solución a los problemas de circulación de estos barrios.