Andecha Astur: Conmemoración de la Declaración de Soberanía de 1937

Andecha Astur: Conmemoración de la Declaración de Soberanía de 1937

Publicada por Redacción Búscolu el 17/08/2017 16:06:26

Conseyu Soberanu Declaración d'Independencia Andecha Astur convoca pa esti domingu 20 d'agostu un actu d’homenaxe a la Declaración pola que’l Conseyu d’Asturies y Llión proclamábase Soberanu ya independizábase a tolos efeutos de la República Española.

L’actu tendrá llugar esti domingu 20 d’agostu a les 13.30 en Tarna, delantre’l monumentu que fai alcordanza d’esta hestórica declaración del 24 d’agostu de 1937, la postrer proclamación d’independencia asturiana, pola que’l Conseyu d’Asturies y Llión se declaraba soberanu ya independiente de la República española.

"Artículul 1.- El Conseyu Inerprovincial d’Asturies y Lleón, a partir dela fecha y hora de la promulgación d’esti decretu, costitúise en Conseyu Soberanu de gobiernu tol territoriu de la so xurisdición y a elli queden dafechamente sometíes toles xurisdiciones y muerganismos civiles y militares que foncionen o vaigan foncionar de secute dientru’l mentáu territoriu."

Esta proclamación, que permitió qu’Asturies entamare un auténticu procesu revolucionariu y se defendiera heróicamente del exércitu facista español/italianu/alemán, enxamás nun cuntó cola aprebación de la República española, que llegó a considerar un alliviu l’acupación d’Asturies poles tropes facistes.

¿Quiéres comentar? Identifícate o Registrate

También en El Búscolu

Preocupación sobre los chiringuitos ilegales en el sell
11/07/2020 20:35:04
Los Alcaldes de Cangas de Onís y de Parres hemos mandado esta tarde una nota de prensa conjunta mostrando una vez más nuestra preocupación por la proliferación de chiringuitos ilegales en el Sella, mucho más en este contexto de crisis sanitaria. Os dejo el contenido íntegro de la misma: ¿Esta mañana de domingo, los Alcaldes de Cangas de Onís y Parres se reunían para analizar y valorar la situación generada por la instalación de chiringuitos ilegales en el entorno del Río Sella. Los dos regidores mostraron su preocupación por la práctica de esta actividad ilegal, más grave aún en los actuales momentos de crisis sanitaria. Por ello, acordaron sumar recursos e intensificar su colaboración, para luchar juntos y de forma más eficaz contra esta práctica que lastra la imagen turística que ambos concejos quieren promocionar y que en la actual coyuntura supone además un riesgo para la salud pública. A lo largo de esta jornada, fuerzas del Seprona inspeccionaron la Ribera del Sella, al tiempo que efectivos de la Policía Local de Cangas de Onís, procedían a desmantelar alguna de estas instalaciones. José Manuel G. Castro y Emilio G. Longo reforzarán todos los instrumentos de colaboración a su alcance para erradicar una actividad clandestina e irregular a la vez que solicitan la colaboración de todas las administraciones competentes, para trabajar de forma resolutiva, en este objetivo. Esta misma semana tendrán lugar los primeros contactos con otras administraciones para abordar de forma trasversal esta problemática que preocupa seriamente a ambos alcaldes.¿