El Teixu presenta esti vienres en Tinéu el mapa cola toponimia tradicional del conceyu

El Teixu presenta esti vienres en Tinéu el mapa cola toponimia tradicional del conceyu

Publicada por Redacción Búscolu el 22/01/2019 23:20:28

El Teixu, Rede pal Estudiu y Defensa de la Llingua Asturllionesa presenta esti vienres 25 de xineiru’l primer númaru de la su colección Cartografía toponímica del espaciu lingüísticu asturllionés: un mapa de Tinéu que representa los nombres tradicionales de tódolos ??ugares ya brañas del conceyu, recoyíos directamente n’encuestas a los vecinos, amás de datos d’oronimia ya hidronimia. La presentación vei facese a las 19:30 horas na Sala d’Actos de la Oficina de Turismu (Plaza’l Fontán, 22).

El mapa inclúi tódolos nombres de pueblos ya brañas ya unos douscientos cincuenta barrios ya casas, ya tamién más de douscientos picos, altos, regueiros ya outros elementos naturales. ??ugares cumo Xinestaza, Oubona, La Preda, Bourres, Xera ou Caeras; brañas cumo Bu??acente, Silvayyana, La Faxera, Beisapía, Brañascardén ou Fontes; cursos d’augua cumo El Ríu Faxeirúa, El Regueiru ??amazar ou El Ríu Esva; picos cumo Penafilera, El Picu Mo??eirosu ou La Pena la Dormidoira... Alredor de sietecientos topónimos, recoyíos íntegramente n’encuestas orales feitas en tódalas parroquias del conceyu, xúntanse nesti trabayu a todu color publicáu por El Teixu, qu’incorpora tamién un mapa parroquial del conceyu, una cartografía de las zonas vaqueras ya xaldas, ya l’enganche a un documentu electrónicu au s’explican los criterios cartográficos ya lingüísticos que se siguienon pa facer el mapa.

El mapa yá de l’autoría de Fernando Álvarez-Balbuena García, Andrés Menéndez Blanco ya Mónica Rodríguez Riesgo. Todos trés van tar presentes na Oficina de Turismu de Tinéu, nun actu que vei presentar Xosé Antón Fernández Ambás. El trabayu conta tamién cola colaboración d’Ignacio González, María Cueto, Ramsés Ilesies ya David González. El deseñu del material cartográficu ía d’Andrés Menéndez Blanco.

El mapa toponímicu de Tinéu preséntase en dous formatos: unu pa poner na parede ya outru con tapas pa colocar na estantería ou ??evar a mano pa movese pol conceyu. Yá se puede comprar nas ??ibrerías Asturias, Valle ya Carbel, de Tinéu, amás d’en Casa Máxima, en Naraval. Fuera del conceyu, ta a la venta tamién n’Ayande (na Librería San Andrés de La Puela), n’Uvieo (na Librería Cervantes) ya en Xixón (na Librería Paradiso) ya ??ou van aumentar los puntos de venta.

Con esta publicación, El Teixu, que tien por obxectivu l’estudiu, la divulgación ya la defensa de la ??ingua popular del espaciu astur??ionés, encomienza la serie Cartografía toponímica del espaciu lingüísticu asturllionés, una colección de mapas toponímicos de todu’l territoriu d’esti idoma. Asina, quier redignificar ya reconecer el valor d’un padremuñu, el toponímicu, qu’inda pervive na su forma tradicional en Tinéu ya no restu del dominiu lingüísticu astur??ionés. Documentalu, aprecialu ya usalu ía la forma d’evitar que se perda esti tesouru de valor incalculable qu’yá la toponimia popular tradicional.

El Teixu, Rede pal Estudiu y Defensa de la Llingua Asturllionesa yá una asociación fundada n’Estorga nel añu 2007 por xente de Miranda, Zamora, Llión ya Asturias pa defender l’astur??ionés dende la su unidá ya’l respectu a las variedades internas. Pa esi fin desenvuelve actividades d’estudiu, divulgación ya promoción por todu l’ámbitu del idioma.

¿Quiéres comentar? Identifícate o Registrate

También en El Búscolu

Preocupación sobre los chiringuitos ilegales en el sell
11/07/2020 20:35:04
Los Alcaldes de Cangas de Onís y de Parres hemos mandado esta tarde una nota de prensa conjunta mostrando una vez más nuestra preocupación por la proliferación de chiringuitos ilegales en el Sella, mucho más en este contexto de crisis sanitaria. Os dejo el contenido íntegro de la misma: ¿Esta mañana de domingo, los Alcaldes de Cangas de Onís y Parres se reunían para analizar y valorar la situación generada por la instalación de chiringuitos ilegales en el entorno del Río Sella. Los dos regidores mostraron su preocupación por la práctica de esta actividad ilegal, más grave aún en los actuales momentos de crisis sanitaria. Por ello, acordaron sumar recursos e intensificar su colaboración, para luchar juntos y de forma más eficaz contra esta práctica que lastra la imagen turística que ambos concejos quieren promocionar y que en la actual coyuntura supone además un riesgo para la salud pública. A lo largo de esta jornada, fuerzas del Seprona inspeccionaron la Ribera del Sella, al tiempo que efectivos de la Policía Local de Cangas de Onís, procedían a desmantelar alguna de estas instalaciones. José Manuel G. Castro y Emilio G. Longo reforzarán todos los instrumentos de colaboración a su alcance para erradicar una actividad clandestina e irregular a la vez que solicitan la colaboración de todas las administraciones competentes, para trabajar de forma resolutiva, en este objetivo. Esta misma semana tendrán lugar los primeros contactos con otras administraciones para abordar de forma trasversal esta problemática que preocupa seriamente a ambos alcaldes.¿