incumplimientu de la toponimia oficial na señalización de Siero

Publicada por Redacción Búscolu el 15/03/2019 00:34:22

Iniciativa pol Asturianu presenta una quexa al Ayuntamientu de Siero y a la Conseyería d’Infraestructures pol incumplimientu de la toponimia oficial na señalización

Iniciativa pol Asturianu acaba de presentar una quexa formal al Ayuntamientu de Siero y a la Conseyería d’Infraestructures, Ordenación del Territoriu y Mediu Ambiente polos últimos cambeos de señalización na parroquia de La Collá.

L’asociación pide nos escritos presentaos al conceyu y al Principáu la reposición de la
señalética colos nomes tradicionales de la parroquia. Iniciativa pol Asturianu denuncia que la
señal de la carretera onde apaecía'l topónimu yá derogáu *La Collada foi eliminada, pero nun se sustituyó por una señal nueva, quedando ensin señalar la entrada a la parroquia de La Collá, siendo esti el topónimu oficial. Anque la instalación y mantenimientu de les señales na carretera AS-248 son competencia del Gobiernu del Principáu d’Asturies ye responsabilidá del Conceyu de Siero tar vixilante y facer cumplir de la llexislación nel so territoriu.

Por otra parte, Iniciativa pol Asturianu fae público tamién que les dos señales del llugar de
Güergu, perteneciente a la parroquia, apaecen de forma incorrecta como *Güergo.
Nesti sentíu hai que recordar que la Llei 1/1998, de 23 de marzu, d’usu y promoción del
bable/asturianu diz nel artículo 15.1, relativu a los topónimos que “los topónimos de la
Comunidá Autónoma del Principáu d'Asturies han tener el nome oficial na so forma
tradicional”. Y nesi sentíu, los topónimos oficiales son La Collá y Güergu.

Dende Iniciativa pol Asturianu pedimos la instalación de les nueves señales, dando
cumplimientu d’esta manera a la Llei 1/1998 y a la toponimia oficial aprobada, d’acuerdu col
decretu 104/2009 del BOPA de 29 de xunetu d’oficialización de la toponimia del conceyu de
Siero.

¿Quiéres comentar? Identifícate o Registrate

También en El Búscolu

Ciudadanos Asturias - Nacho Cuesta: “La cooficialidad del bable que quiere el PSOE implica imposición y obligación para funcionarios, profesores y niños, lo demás es vender motos”
22/05/2019 13:05:02
El candidato de Ciudadanos a la alcaldía de Oviedo, Nacho Cuesta, ha mostrado hoy su rotundo rechazo a la imposición y obligatoriedad que implica la oficialidad del bable que quiere imponer el PSOE. Recuerda Ciudadanos que el PSOE ha hecho bandera de su voluntad de imponer la cooficialidad del bable, así lo refleja su programa de gobierno que cualquiera puede consultar. En opinión de Nacho Cuesta, “que no tomen el pelo a la gente con eso de la cooficialidad amable. La oficialidad del bable que quiere el PSOE es imposición y significará obligar a funcionarios, profesores y niños a aprenderlo y usarlo, lo demás sólo es vender motos y edulcorar la realidad.  Un gobierno liderado por Ciudadanos nunca permitirá esa imposición, que implica además un despilfarro de dinero público para imponer una lengua a calzador para el beneficio de unos pocos. Ya existe una ley de protección y promoción del asturiano, del 89, y a nadie se le impide hablarlo a día de hoy. Todos usamos palabras en asturiano en nuestra vida diaria, pero los ovetenses no quieren la cooficialidad. Que nos diga Wenceslao López cuánta gente de esta ciudad dice ¨Uvieu en vez de Oviedo o cai en vez de calle, a pesar de los miles de euros que se ha gastado el tripartito con el PSOE a la cabeza en poner esa palabra en los carteles de nuestras calles”, señala el candidato de Ciudadanos a la alcaldía.