La localidad de Lluces pertenece a la parroquia de Llastres, completando en binomio pefecto de tierra y mar. Posiblemente Lluces tenga unas de las mejores fabes de fabada de Asturias, por sus especiales condiciones meteorológicas y la estructura de sus tierras. Cada casa de lluces es un templo de les fabes. Recomendamos les de Hugo,Nori o Dulce.

PREPARACIÓN

Cocer les fabes siguiendo los “pasos” de la fabada asturiana, pero sin el compangu (por supuesto).

Ponémosle a remojar la noche anterior en agua fría.

Cuando empezamos a cocinales, tienen que estar cubiertes por dos o tres dedos de agua.

Cocémosles con la misma agua y echámosllos un chorrín de aceite de oliva. (Deja la piel de les fabes mas fines y más dulces).

Durante la cocción, si necesiten agua, echámosllosla (siempre fría), pa “asustales”.

La sal, echámosla al final (ya que si no cuecen, queden dures). Hay que tener mucha paciencia y cuando empiecen a fervir, bajamos el fueu, pa que no rompan. Tampoco hay que metellos nada pa revolveles, movemos la tartera con les manes.

Les andariques metémosles la noche anterior en el congelador y sacámosles en el momentu de la preparación. Lavámosles perfectamente y cortámosles en cuatro trozos.

Ponemos una sartén al fueu y echamos los trozos de les andariques pa cocinales (esta coción ye sin aceite, ni ningun otru condimentu), y en otra sartén freímos los siguientes condimentos:

►     Una cebolla. (Tien que estar muy bien partidina).
►     Dos dientes de ajos. (Tamién cortadinos en trocinos pequeñinos).

Cuando empiecen a estar, echamosi un poquiñín de perejil y cuando ya vemos que está tou listu, echamosi un vasu de coñac y prendemosi una cerilla (pa quitai el alcohol).

Cuando se apague el fueu, metémoslo en la tartera de les fabes, y poneimosi un pocu de azafrán. (más que nada, ye pa day un poquiñín de color).

Durante unos 15 o 20 minutos dejamoslo cocer, apagamos el fueu y dejámosles reposar, antes de serviles a la mesa.