El Premio Nel Amaro de Teatro Profesional en lengua asturiana y gallego-asturiano, que concede la Consejería de Educación y Cultura, ha recaído en Carlos Alba. El jurado, reunido hoy bajo la presidencia del director general de Planificación Lingüística y Normalización, Fernando Padilla, ha acordado por mayoría conceder el galardón, en su primera edición, al espectáculo Llázaro de Tormes por su “brillante adaptación de un clásico a la cultura asturiana, con un gran esmero lingüístico tanto en el texto como en la representación del espectáculo, entroncando con un género tradicional asturiano como es el monólogo, dignificándolo”, según destaca el acta del fallo.

El jurado estuvo formado por la actriz y crítica teatral Eva Vallines; la responsable del Servicio de Normalización Lingüística de Siero, Esther Castro; la escritora Cristina Muñiz; el secretario de la Academia de la Llingua Asturiana, José Ramón Iglesias, y el director y crítico teatral Roberto Corte Martínez.

Estrenada en el Teatro Jovellanos de Gijón el 18 de octubre de 2012, Llázaro de Tormes es una adaptación al asturiano de la novela La vida de Lazarillo de Tormes y de sus fortunas y adversidades, que busca conservar el fondo popular y folclórico del original. La comicidad y la complicidad con el público están presentes en el montaje, que cuenta con la dirección escénica de Felipe Santiago, sin descuidar la calidad literaria del texto, para lo que Carlos Alba contó con la revisión lingüística del escritor Milio Rodríguez Cueto.

Al Premio Nel Amaro, galardonado con una pieza artística y la promoción de la obra, podían concurrir empresas del sector profesional dedicadas a la producción y representación de espectáculos teatrales, ya fueran personas físicas o jurídicas, teniendo cabida tanto los espectáculos originales como las obras dramáticas ya existentes y las versiones o adaptaciones de espectáculos representados originalmente en otra lengua.

Llunes, 27 de payares del 2017

Carlos Albaresultó ganador de la primer edición del Premiu“Nel Amaro”de Teatru Profesional en llingua asturiana y gallego-asturianu, que concede la Conseyería d’Educación y Cultura.

El xuráu encargáu de valorar les obres presentaes reunióse na tarde de güei baxo la presidencia del director xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, Fernando Padilla Palicio, y tuvo formáu por Eva Vallines Menéndez, actriz y crítica teatral; Esther Castro Manzano, responsable del Serviciu de Normalización Llingüística de Siero; Cristina Muñiz Martín, escritora; José Ramón Iglesias Cueva, secretariu de l’Academia de la Llingua Asturiana, y Roberto Corte Martínez, director y críticu teatral.

Ente les obres presentaes, el xuráu decidió por mayoría conceder el premiu al espectáculuLlázaro de Tormes, de Carlos Álba, al reconocer nél “adaptación rellumante d’un clásicu a la cultura asturiana, con un gran procuru llingüísticu tanto nel testu como na representación del espectáculu, entroncando con un xéneru tradicional asturianu como ye’l monólogu, dignificándolu”, según destaca l’acta.

Estrenada nel Teatru Xovellanos de Xixón el 18 d’ochobre del 2012, Llázaro de Tormes ye una adaptación al asturianu de la novela La vida de Lazarillo de Tormes y de sus fortunas y adversidades que busca caltener el fondu popular y folclóricu del orixinal. La comicidá y la complicidá col públicu tán presentes nel montaxe, que cunta cola dirección escénica de Felipe Santiago, ensin desdexar la calidá lliteraria del testu, pa lo que Carlos Alba cuntó cola revisión llingüística del escritor Milio Rodríguez Cueto.

Al Premiu “Nel Amaro”, gallardonáu con una pieza artística y la promoción de la obra, podíen presentaseempreses del sector profesional dedicaes a la producción y representación d’espectáculos teatrales (yá se trate de persones físiques o xurídiques), teniendo acoyida tanto los espectáculos orixinales como les obres dramátiques yá existentes y les versiones o adaptaciones d’espectáculos representaos orixinalmente n’otra llingua.