El Gobierno de Asturias, a través de la Consejería de Educación y Cultura, conmemora el Día Internacional de la Lengua Materna con actividades en Mieres y Siero que persiguen promover la diversidad cultural y lingüística en el Principado.

Además, los centros educativos leerán un manifiesto coincidiendo con esta celebración, el próximo martes, así como textos en asturiano y en gallego-asturiano.

La iniciativa se enmarca en el Día Internacional de la Lengua Materna, que la Unesco conmemora cada 21 de febrero para recordar la importancia de proteger y favorecer el multilingüismo. Este año, el lema es Educación de calidad, lenguas de enseñanza y resultados de aprendizaje. La intención es dejar patente la importancia de los idiomas, y en especial de las lenguas maternas, para conseguir una formación de calidad. En el Principado, esta jornada persigue dar visibilidad al asturiano y el gallego-asturiano como tesoro cultural propio, cuyo uso aumenta la calidad de la educación y mejora las capacidades de comprensión y creatividad, a la vez que favorece el enriquecimiento de las relaciones sociales y las estrategias comunicativas.

La celebración incluye dos actos institucionales. El primero tendrá lugar mañana, a las 11:30 horas, en el Auditorio de la Casa de la Cultura Teodoro Cuesta de Mieres, con la participación de todos los centros de Enseñanza Secundaria del concejo y la actuación de la cantante Anabel Santiago, ganadora del Premiu al Meyor Cantar 2016.

El martes, a la misma hora, en el Auditorio Municipal de Pola Siero, el alumnado de los centros de Educación Infantil y Primaria del municipio participará en un encuentro que cerrará el grupo de teatro El callejón del gato con la representación de la obra Grana de cardamomu.

En ambos actos se leerán manifiestos a favor del uso y protección de las lenguas maternas y, en especial, del asturiano.

Domingu, 19 de febreru de 2017

   - Los actos institucionales van llevase a cabu en Mieres del Camín y La Pola Siero los díes 20 y 21 de febreru respectivamente.

La Conseyería d'Educación y Cultura, al traviés de la Dirección Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, entama, el llunes 20 de febreru en Mieres y el martes 21 de febreru en Siero, actos institucionales de celebración pa promover la diversidá cultural y llingüística del Principáu d'Asturies.

Otramiente, nos centros educativos del Principáu d'Asturies va lleese un manifiestu con motivu del Día internacional de la Llingua Materna que se celebra'l 21 de febreru, mesmo que testos n'asturianu y en gallego-asturianu.

La iniciativa enmárcase nel Día Internacional de la Llingua Materna, que la UNESCO celebra cada 21 de febreru pa recordar la importancia de protexer y favorecer el multillingüismu, col lema Educación de calidá, llingües d'enseñanza y resultaos d'aprendizaxe. La intención ye dexar patente la importancia de tolos idiomes, y n'especial de les llingües maternes, pa consiguir una educación de calidá.

El motivu central de la celebración ye la visibilización del asturianu y del gallego-asturianu como llingua materna y como una ayalga cultural propia, que aumenta la calidá de la educación a tolos niveles col usu, ameyorando les capacidaes de comprensión y creatividá, al empar que favorez l'arriquecimientu de les relaciones sociales y de les estratexes comunicatives.

La celebración va contar con dos actos institucionales. El primeru va tener llugar el llunes 20 de febreru a les 11:30 de la mañana, nel Auditoriu de la Casa de la Cultura “Teodoro Cuesta” de Mieres del Camín, cola participación de tolos centros d'Enseñanza Secundaria del conceyu de Mieres y l'actuación musical d'Anabel Santiago, ganadora del Premiu al Meyor Cantar 2016. El martes 21 de febreru, a la mesma hora, nel Auditoriu Municipal de La Pola Siero, l'alumnáu de los centros d'Educación primaria ya Infantil de la localidá van participar nun actu que va cerrar el grupu de teatru El Callejón del Gato representando la obra Grana de Cardamomu.

En dambos actos van lleese manifiestos a favor del usu y protección de les llingües maternes y, n’especial, del asturianu.