La escritora Berta Piñán ha resultado ganadora de la X edición del Premio María Josefa Canellada de Literatura Infantil y Juvenil en lengua asturiana, que concede la Consejería de Educación y Cultura.

El jurado encargado de valorar las obras presentadas se ha reunido hoy en el Ayuntamiento de Cabranes bajo la presidencia del director general de Planificación Lingüística y Normalización, Fernando Padilla Palicio, y ha estado formado por el escritor Adolfo Camilo Díaz, ganador de la edición pasada; la escritora y especialista en literatura infantil y juvenil Maite González Iglesias; la asesora técnica del Servicio de Planificación Lingüística y Normalización Juncal García Velasco; el alcalde de Cabranes, Gerardo Fabián, y el hijo de la escritora María Josefa Canellada, Alonso Zamora.

Entre las obras presentadas, el jurado decidió por unanimidad conceder el premio a la titulada Vida nel campu, que concurrió con el seudónimo Teyín, al reconocer en ella “una obra noble que esconde denuncia, pero que no se llena con proclamas innecesarias” y en la que “el lector participa de los mismos descubrimientos que los personajes y deja la valoración ética para el remate de la lectura”, según destaca el acta.

A este galardón, dotado con 3.000 euros, podían optar obras de literatura infantil o juvenil (novelas, compilaciones de cuentos, obras de teatro o poemarios) siempre que fuesen inéditas y tuviesen una extensión mínima de 250 versos, en el caso de la poesía, y de 30 páginas a doble espacio en el resto de géneros.

Berta Piñán (Cañu, 1963) destaca como una de las voces más sólidas del surdimientu literario asturiano. Profesora de Lengua y Literatura y académica de la lengua asturiana, comenzó cultivando la poesía en este idioma con títulos como Al abellu les besties (1986), Vida privada (1991), Temporada de pesca (1998), Un mes (2002) y La mancadura (2010), publicada en edición bilingüe asturiano-castellano. Muestra de su narrativa corta son obras como La tierra entero (1995) y La maleta al agua (2005).

La que ya fuera ganadora de la primera edición del Premio María Josefa Canellada con la obra Arroz, agua y maíz (2009), ha destinado a lo largo de su carrera otros trabajados al público infantil y juvenil como Lula, Lulina (1996), El branu de Mirtya (2005), Tres sieglos construyendo la igualdá (2005), Les coses que-y presten a Fran (2008), L’estranxeru (2009) y La mio hermana ye una mofeta (2011).

Llunes, 20 de payares del 2017

La escritora Berta Piñán resultó ganadora de la décima edición del Premiu María Josefa Canellada de Lliteratura Infantil y Xuvenil en llingua asturiana, que concede la Conseyería d’Educación y Cultura.

El xuráu encargáu de valorar les obres presentaes axuntóse na mañana de güei, na Casa Conceyu de Cabranes, baxo la presidencia del director xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, Fernando Padilla Palicio, y tuvo formáu pol escritor Adolfo Camilo Díaz, ganador de la edición pasada; la escritora y especialista en lliteratura infantil y xuvenil Maite González Iglesias; l’asesora técnica del Serviciu de Planificación Llingüística y Normalización, Juncal García Velasco; l’alcalde de Cabranes, Gerardo Fabián, y el fíu de la escritora María Josefa Canellada, Alonso Zamora.

Ente les obres presentaes, el xuráu decidió por unanimidá conceder el premiu a la titulada Vida nel campu, que se presentó col seudónimu Teyín, al reconocer nella “una obra noble qu’escuende denuncia, pero que nun s’enllena con proclames innecesaries” y onde “el llector participa de los mesmos descubrimientos que los personaxes y dexa la valoración ética pal remate de la llectura”, según destaca l’acta.

A esti gallardón, dotáu con 3.000 euros, podíen presentase obres de lliteratura infantil o xuvenil (noveles, compilaciones de cuentos, obres de teatru o poemarios) siempre que foren inédites y tuvieren una estensión mínima de 250 versos, nel casu de la poesía, y de 30 páxines a doble espaciu nos demás xéneros.

Berta Piñán (Cañu, 1963) destaca como una de les voces más sólides del surdimientu lliterariu asturianu. Profesora de Llingua y Lliteratura y académica de la llingua asturiana, empezó cultivando la poesía nesti idioma nuna carrera poética con títulos como Al abellu les besties (1986), Vida privada (1991), Temporada de pesca (1998), Un mes (2002) y La mancadura (2010), publicada n’edición billingüe asturianu-castellanu. Muestra de la so narrativa curtia son obres como La tierra entero (1995) y La maleta al agua (2005).

Ganadora de la primer edición del Premiu María Josefa Canellada cola obra Arroz, agua y maíz (2009), el públicu infantil y xuvenil foi’l destinatariu de títulos d’ella como Lula, Lulina (1996), El branu de Mirtya (2005), Tres sieglos construyendo la igualdá (2005), Les coses que-y presten a Fran (2008), L’estranxeru (2009) y La mio hermana ye una mofeta (2011).