Comunicau billingüe sobre el rechazu de la Xunta Ellectoral de Zona de Llaviana a les candidatures de Conceyu Abiertu de Llangréu y Samartín por tar presentaes n·ASTURIANU, derecho ya reconocido por el Tribunal Constitucional a denuncia de Andecha Astur.

La Xunta Ellectoral de Zona de Llaviana refuga les candidatures de Conceyu Abiertu por presentar la documentación n·asturianu
 
Ayeri miércoles, 20 d·abril, la Xunta Ellectoral de Zona de Llaviana comunicó-yos a los representantes de Conceyu Abiertu énte la mesma que nun daba por válides les candidatures presentaes nos conceyos de Samartín del Rei Aurelio y Llangréu por emplegar l·asturianu na documentación requería al efeutu. Concretamente, lo que s·argumenta dende la XEZ de Llaviana ye que “nun s·utiliza nenguna de les llingües oficiales del Estáu español”. De momentu, ye l·únicu casu nel que se refuguen les llistes de Conceyu Abiertu por esta razón, ya que nin la Xunta Ellectoral Provincial nin nenguna de les otres de Zona nes qu·hai presentaes candidatures de Conceyu Abiertu comunicaren nada al respeutu.

Magar que nun ye definitivu, Conceyu Abiertu quixo facer públicu y denunciar el determín tomáu pola XEZ de Llaviana porque supón l·enésimu ataque escontra la llingua asturiana y aquellos ciudadanos que la empleguen. Ye más, Conceyu Abiertu llamenta que los responsables de la XEZ de Llaviana tovía nun conozan la sentencia 48/2000, de 24 de febreru, del Tribunal Constitucional (BOE nº 76, 29 de marzu de 2000) qu·anulaba·l determín de la Xunta Ellectoral Provincial d·Asturies de nun proclamar les candidatures de la organización política Andecha Astur al Congresu los Diputaos y al Senáu pola mesma razón, al considerar que se taba vulnerando·l drechu de les persones a acceder a los cargos públicos en condiciones d·igualdá, sentando un precedente hestóricu.

Conceyu Abiertu retrucará al determín de la Xunta Ellectoral de Zona de Llaviana sofitándose nesta sentencia y confía en que·l prósimu llunes, 25 d·abril, se proclamen les sos candidatures nos conceyos de Samartín del Rei Aurelio y Llangréu.

--------------------------------------------------------------------

La Junta Electoral de Zona de Llaviana rechaza las candidaturas de Conceyu Abiertu por presentar la documentación en asturiano
 
Ayer miércoles, 20 de abril, la Junta Electoral de Zona de Llaviana comunicó a los representantes de Conceyu Abiertu ante la misma que no daba por válidas las candidaturas presentadas en los municipios de Samartín del Rei Aurelio y Llangréu por emplear el asturiano en la documentación requerida al efecto. Concretamente, lo que se argumenta desde la JEZ de Llaviana es que “no se utiliza ninguna de las lenguas oficiales del Estado español”. De momento, es el único caso en el que se rechazan las listas de Conceyu Abiertu por esta razón, ya que ni la Junta Electoral Provincial ni ninguna de las otras de Zona en las que hay presentadas candidaturas de Conceyu Abiertu comunicaron nada al respecto.

Pese a no ser definitivo, Conceyu Abiertu quiso hacer pública y denunciar la decisión tomada por la JEZ de Llaviana porque supone el enésimo ataque contra la lengua asturiana y aquellos ciudadanos que la emplean. Es más, Conceyu Abiertu lamenta que los responsables de la JEZ de Llaviana todavía no conozcan la sentencia 48/2000, de 24 de febrero, del Tribunal Constitucional (BOE nº 76, 29 de marzu de 2000) que anulaba el acuerdo de la Junta Electoral Provincial de Asturies de no proclamar las candidaturas de la organización política Andecha Astur al Congreso de los Diputados y al Senado por la misma razón, al considerar que se estaba vulnerando el derecho de las personas a acceder a los cargos públicos en condiciones de igualdad, sentando un precedente histórico.

Conceyu Abiertu responderá a la decisión de la Junta Electoral de Zona de Llaviana apoyándose en esta sentencia y confía en que el próximo lunes, 25 de abril, se proclamen sus candidaturas en los concejos de Samartín del Rey Aurelio y Llangréu.