Iniciativa pol Asturianu denuncia la decisión ilegal de recuperar el nombre castellanizado de Les Arriondes

Publicada por Redacción Búscolu el 05/02/2016 20:02:22

El Conceyu de Parres aprobó, con los votos a favor de todos los grupos políticos (PSOE, Foro, PP e IU) la vuelta del topónimo castellanizado “Arriondas” junto a el popular y tradicional Les Arriondes, recuperado como oficial en 2009 por decisión del propio Conceyu, en el pleno y sin alegaciones de ningún tipo a la decisión. 

La escusa es decir que la marcha atrás va hacerse "por razones históricas y por el perjuicio causado al turismo" a juicio de la moción presentada por la agurpación local de Foro Asturias, "partido que -recuerdan desde Iniciativa pol Asturianu- junto a Izquierda Xunida que también ha votado a favor en esta decisión, llevan en su programa autonómico la oficialidad del asturiano, imposible de encajar con esta decisión que da un paso atrás histórico en la normalización del asturiano".

La decisón es a juicio de Iniciativa pol Asturianu, ilegal completamente, ya que contradice al espíritu de la Ley de Uso del Asturiano de 1998, que establecía el objetivo de recuperar toponimia tradicional en un proceso que, está bien recordar, inician los propios Conceyos por petición a la Xunta de Toponimia, organismo que hace las investigaciones y leva al pleno los resultados para su discusión. Entonces, en 2009 nadie puso en duda que el topónimo tradicional, el que han usado los parragueses para referirse a la capital de su conceyu era Les Arriondes. Usar los procesos legales establecidos por la Ley de Uso del Asturiano para iniciar un cambio hostil al espíritu recuperador y normalizador de lo tradicional del texto legal, va contra derecho.

Para Iniciativa pol Asturianu esta es una operación que lleva tiempo en marcha, pues desde esta organización se ha reclamado en numerosas ocasiones la utilización del topónimo oficial Les Arriondes en carteles y señalítica, ignorándose completamente una petición tras otra. Esta es la única causa de lo que hoy puede generar algún problema a las visitas, la falta de una política de recuperación señalítica progresiva. Por el contrario, se han puesto señales nuevas y se ha usado con total impunidad un topónimo derogado para la utilización legal a lo largo de estos años.

Iniciativa pol Asturianu estudia las medidas a tomar en este asunto, pero quiere dejar claro que todos los partidos están incumpliendo con esta medida su programas políticos, que de una o de otro modo, hablan de la promoción del asturiano, pero especialmente grave es que la propuesta salga de un partido que dice defender oficilidad y que cuente con los votos de otra formación que también la lleva en el programa, como es Izquierda Xunida. Desde la organización pediremos a los partidos que toman medidas contra esta situación, que vayan en consonancia con su programa.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

N' Asturianu:

 

Iniciativa pol Asturianu denuncia la decisión illegal de recuperar el nome castellanizáu de Les Arriondes

 

El Conceyu de Parres aprobó, colos votos a favor de tolos grupos políticos del (PSOE, Foro, PP ya IU) la vuelta del topónimu castellanizáu “Arriondas” xunto al popular y tradicional Les Arriondes, recuperáu como oficial en 2009 por decisión del propiu Conceyu, nel plenu y ensin allegaciones de nengún tipu a la decisión. 

La xida ye dicir que la marcha atrás va facese "por razones hestóriques y pol perxuiciu causáu al turismu" a xuiciu de la moción presentada pola agurpación llocal de Foro Asturias, "partíu que -recuerden dende Iniciativa pol Asturianu- xunto a Izquierda Xunida que tamién votó a favor nesta decisión, lleven nel so programa autonómicu la oficialidá del asturianu, imposible d'enxaxar con esta decisión que da un pasu atrás hestóricu na normalización del asturianu".

 

La decisón ye a xuiciu d'Iniciativa pol Asturianu, illegal dafechu, yá que contradiz al espíritu de la Llei d'Usu del Asturianu de 1998, qu'establecía l'oxetivu de recuperar la toponimia tradicional nun procesu que, ta bien recordalo, inicien los propios conceyos por petición a la Xunta de Toponimia, organismu que fai les investigaciones y lleva al plenu los resultaos pal so discutiniu. Entós, en 2009 naide punxo en dulda que'l topónimu tradicional, el qu'usaren los parragueses pa refirise a la cabeza del so conceyu yera Les Arriondes. Usar les ferramientes qu’establez la Llei d'Usu del Asturianu pa iniciar un cambiu contrariu al espíritu recuperador y normalizador de lo tradicional del testu llegal, va contra derechu.

 

Pa Iniciativa pol Asturianu esta ye una operación que lleva tiempu en marcha, pues dende esta organización reclamóse en numberoses ocasiones l'usu del topónimu oficial Les Arriondes en cartelos y señalítica, inorándose dafechu una petición tres otra. Esto ye lo que güei pue xenerar dalgún problema a les visites, la falta d'una política de recuperación señalítica progresiva. Pela cueta, punxéronse señales nueves y usóse con total impunidá un topónimu derogáu pal usu llegal a lo llargo d'estos años.

 

Iniciativa pol Asturianu estudia les midíes a tomar nesti asuntu, pero quier dexar claro que tolos partíos tán incumpliendo con esta midida los sos programes políticos, que d'una o d'otra manera falen de la promoción del asturianu, pero especialmente grave ye que la propuesta salga d'un partíu que diz defender la oficilidá y que cunte colos votos d'otra formación que tamién la lleva nel programa, como ye Izquierda Xunida. Dende la organización pidiremos a los partíos que tomen midíes contra esta situación, que vaigan en consonancia col so programa.

 

Pa más información

Estaya de Comunicación & Prensa

contautu@iniciativapolasturianu.org | Télefonu: 615 982 816

www.iniciativapolasturianu.org

 

 

 

 

 

 

¿Quiéres comentar? Identifícate o Registrate

También en El Búscolu