La negociación sobre la reforma del Estatutu “escondió la xestión nefasta” nesta materia, por parte del Gobiernu autonómicu, puesto que “les llingües d’Asturies siguen ensin tener la presencia qu’ameriten nos medios de comunicación públicos” y responsabilizó al Executivu autonómicu por “nun poner los fondos necesarios, nin tener la voluntá política afayadiza pa da-y promoción a l’asturianu y al gallego-asturianu”. Polo tanto, pa Palacios “hai un retrocesu claru”.

Amás, tamién se refirió a la situación del profesoráu de Llingua Asturiana “que ta nuna situación penosa y de discriminación, con contratos a media xornada” y al estáu de los Servicios de Normalización Llingüística que “malpenes sobrevivien de fondos municipales”. Nesi sentíu, señaló qu’el Gobiiernu asturianu “quier tapar la cabeza cola manta, mentres destapa los pies”. Y pidió-y a la Administración d’Adrián Barbón “un desarrollu real de la política llíngüística” pa que los y les asturianes “avancen en derechos”.

Palacios recordó que depués de 40 años “siguimos reclamando que se reconozan unos derechos que n’otres Comunidaes Autónomes yá tienen dende va décadas. ¿Cómo se pue falar de normalidá democrática? N’Asturies les nuestres llingües propies siguen ensin tener reconocimientu. Yá son demasiaos años de maltratu y esi maltratu tien qu’acabar yá, nesta llexislatura”. Y señaló que na Xunta Xeneral “expresión de la soberanía popular, ye onde tien que debatise la reforma estatutaria”. Y, nesa llínia manifestó que “ye responsabilidá del Gobiernu d´Asturies presentar ente esta Xunta Xeneral un proyectu de reforma estatutaria pa que tolos grupos parlamentarios se pronuncien”.

Otra manera, alvirtió que “el futuru de les llingües propies d´Asturies ta en peligru” porque “hai el futuru de les llingües propies d´Asturies ta en peligru”. Y punxo enriba la mesa “los señalamientos y ataques personales y colectivos que tamos sufriendo les persones y les organizaciones que defendemos la oficialidá de les llingües propies d´Asturies tien como oxetivu´l desánimu, la sensación de derrota, la desmoralización, la desmovilización y, por último, la liquidación de cualisquier esperanza de reconocimientu d´un derechu democráticu. Ye un ataque organizáu contra Asturies”.

Por toos estos motivos, dende Podemos Asturies facemos un llamamiento a toles fuercies democrátiques, polítiques, sindicales y sociales, “a posicionase con claridá”. “O se ta pol reconocimientu de derechos, o se ta pola llimitación de derechos; o se ta pola tolerancia y l’ampliación de llibertaes, o se ta pola intolerancia y la negación de derechos; o se ta pola democracia, o se ta a la escontra”, aseguró Palacios.

Amás, manifestó que “los tiempos y los ritmos nun los va marcar nengún dirixente políticu. Márcalos el movimientu polos derechos civiles que vien encabezando esta llucha dende hai décades. Si piensen que too se acabó, tan arreglaos”. Polo tanto, “correspuénde-y al Conseyu de Gobiernu presentar el proyectu de llei de reforma del estatutu y ye responsabilidá del PSOE alcontrar nesta Xunta Xeneral los apoyos necesarios pa que seya aprobada”, puntualizó.

Güei ye´l Día de la Llingua Materna. La nuesa nun ye oficial, pero va selo de xuru ¡Oficialidá, yá! ?????????… t.co/LVxadjz8iC

#Entrevista Nuestra portavoz, @laurasturies, repasa hoy la actualidad de la ciudad en una entrevista @SER_Gijon: Pl… t.co/27FPWyRBrC

???? La nuesa compañera Eva Menéndez, Concejala d'Igualdá del Conceyu de Castrillón, presentó la app "Agrestop", una n… t.co/rMOWQw6DsJ

Podemos AvilésPodemos LlaneraPodemos LlanesPodemos Xixón

AvilésAyerCanguesCastrillónCastropolCorveraCuideiru GozónGrauLangreoLavianaLenaLlaneraLlanes MieresNaviaOteroOviedo oesteParresPraviaSalas SieroSMRATapiaTineoUviéuVillaviciosaXixón