Presentadas les Xornaes Elías García. Música, páxaros, árboles que celebrarán en Villaviciosa, 16, 17 y 18 de septiembre

Se recuperan las Jornadas Ornitológicas Cantábricas, después de 15 años.

El acto de presentación oficial de les Xornaes, tuvo lugar hoy en el salón de actos del Ateneo Obrero de Villaviciosa y contó con la participación de varios representantes del colectivo de personas que impulsan las jornadas, del Ayuntamiento de Villaviciosa y del Ateneo Obrero.

Elías García Sánchez fue un músico y ornitólogo brillante que en los dos campos de su actividad ha destacado con excelencia. Participó en los proyectos musicales más importantes de la historia de la música folk y tradicional de Asturias y en campo de la ornitología estuvo al frente de las publicaciones asturianas más relevantes de su tiempo. El 14 de septiembre del 2019 falleció, y un grupo de personas vinculados a estos ámbitos de su vida quieren a través de estas jornadas, que se aplazaron dos años por la pandemia, “celebrar su vida y todo lo que se le debe en unos actos que unen las cosas que más le representen como profesional y como persona, la música asturiana y la ornitología”

Estas jornadas que no se han podido hacer primero por mor de las restricciones del Covid- 19, se celebrarán entre los días 16 y 18 de septiembre del 2022 en Villaviciosa, por la importancia que ha estar La Ría en la actividad ornitológica de Elías.

En el marco de estas jornadas se recuperan las Jornadas Ornitológicas Cantábricas, que se celebraron por primera vez en Avilés del 19 a 21 de septiembre de 1997, y que no se celebraban desde su última edición celebrada en 2007, en Oseja de Sajambre (León)

Programa:
?

• Exposición sobre la vida y la obra d’Elías García. Sitiu: Ateneo Obreru. Va tar abierta del 9 al 18 de setiembre, ente les 17:30 y les 19:30 hores y (namás los díes 17 y 18) de les 11:00 a les 13:00 hores. Entrada gratuita.

• VII Xornaes Ornitolóxiques Cantábriques. Sitiu: Salón d’actos del Ateneo Obreru. Congreso sobre la ornitoloxía del territoriu eurosiberianu de la Península Ibérica. Les xornaes ábrense’l día 16 de setiembre a les 17:00 hores y ciérrense’l día 17 a les 20:00. Van incluír ponencies
sobre’l llabor científicu d’Elías y una clas maxistral de Magnus Robb, especialista mundial en cantares de páxaros. El domingo 18 ta programada una salida ornitolóxica pela ría. Pa inscribise nestes xornaes ye necesario cubrir esti formulariu. Actividá gratuita.

• Taller de debuxo y iniciación al cuaderno de campu ornitolóxicu. Places disponibles: 15. Sitiu: Ateneo Obreru. Taller sobre debuxo de páxaros, dirixíu principalmente a rapaces de diez años p’arriba, impartíu pol biólogu, naturalista, pintor y ilustrador Gonzalo Gil. Sábado 17 de setiembre a les 11:00 hores. Duración aproximada: 2 hores. Pa inscribise hai que mandar un mensaxe de correo a les señes eliasxornaes@gmail.com col asuntu “taller”. Actividá gratuita.

• Acción de desocalitación y plantación colectiva d’un monte autóctonu nuna finca d’Espina, parroquia de Seloriu, na contorna de la ría. La plantación fadrase’l domingo 18 de setiembre, a lo llargo la mañana. Pa participar hai que mandar un mensaxe de correo a les señes eliasxornaes@gmail.com col asuntu “plantación”. Actividá gratuita.

• Conciertu, sábado 17 de setiembre. Sitiu: na Plaza’l Güevu si hai bon tiempu o en Teatro Riera si llueve. Actuarán la Banda Gaites Villaviciosa, Mariluz Cristóbal Caunedo, Xuacu Amieva, y Ambás y Ramsés. Horariu: de les 20:30 alantre. Entrada gratuita.

• Conciertu, domingo 18 de setiembre. Sitiu: Teatro Riera. Tocarán La Garrapiella, Loína, Herbamora, Llan de Cubel y Felpeyu. Horariu: de les 19:00 alantre. P’asistir a esta sesión hai qu’atrocar entrada cubriendo un formulariu na web de les Xornaes que s’activará’l día 12 de setiembre. Entrada gratuita.

Toles persones qu’organicen estes actividaes fáenlo desinteresadamente en recuerdu, homenaxe y agradecimientu a Elías. Cola colaboración del Conceyu de Villaviciosa

Más información, na web de les Xornaes: https://sites.google.com/view/xornaeselias